AbsolutePunk.net
   Username
Password
 
Share
02:14 PM on 12/03/12 
Offline
User Info.
StephenYoung
dumb
StephenYoung's Avatar
Châteauguay, Quebec
Male - 23 Years Old
If you wanna tour, tour. But dismissing school completely in favour of touring is questionable to me. Sure it's really awesome and shit, as long as you're sure of what you're doing. If you're gonna go on the road with a subpar band "just to tour", you're gonna tour your ass off, be irrelevant at 25 and then what? School? I've been playing music for almost 9 years right now, and I think we're gonna try touring the Northeast next summer, if all goes well with passports. That's only because I don't see touring as a Kerouacian road trip full of learning experiences and memorable stories, to me, touring is something I gotta do because I feel like I finally wrote songs that people will really like, and I'm gonna see if I'm right about it.

Kid can do whatever he wants, but when he acts all preachy on Facebook and Twitter it's like bro you're filling in for handguns, simmer down
02:17 PM on 12/03/12 
Offline
User Info.
Star Slight
...
Star Slight's Avatar
Yeah its more the condescending attitude of the...team that makes it seem hypocritcal rather than him just touring. Even tough its dumb either way
02:20 PM on 12/03/12 
Offline
User Info.
Jake Jenkins
sophos
Jake Jenkins's Avatar
St. Louis, MO
Male - 23 Years Old
Staff Member
people who go to school just get high
02:22 PM on 12/03/12 
Offline
User Info.
TachyonEvan
Batman, for example, and Magellan.
TachyonEvan's Avatar
Chicago
???
That makes a lot more sense, then.
02:24 PM on 12/03/12 
Offline
User Info.
StephenYoung
dumb
StephenYoung's Avatar
Châteauguay, Quebec
Male - 23 Years Old
I wouldn't necessarily say it's "condescending" but treating it like touring is the best thing ever, not to mention the countless statuses and tweets about touring and being in new cities and stuff is preachy, annoying and straight up needy.


Personally, I think that going to College and University probably made me a better musician/person. When I graduated high school, I listened to shit bands, had a shit attitude and said shitty things. 3 years later, I've met tons of new people without the small town attitude, opened myself up to new music, new perspectives on being in a band/writing songs/etc. I wonder how many of those pop punk (same goes for metalcore) bands who play really generic, uninspired (but emotional/angsty/) music just finished high school and did their own thing. It takes a special type of person to evolve and mature without going to college, methinks.

When you look for example, at pop punk bands who are doing something cool like The Wonder Years, Title Fight... I can't think of many more, those are bands who went to school and stuff. Maybe it's just that when I see most people from my town who did nothing after high school but work and whatever, they just seem immature and ignorant, and I have a feeling that a lot of musicians who do the same thing act the same way.
02:26 PM on 12/03/12 
Offline
User Info.
TachyonEvan
Batman, for example, and Magellan.
TachyonEvan's Avatar
Chicago
???
Also, I feel like a lot of 17-18 year old suburban white kids are especially entranced by the Kerouacian sense of road trips and life-changing experiences and "in that moment I swear we were infinite" and Bukowski and Hunter S. Thompson and stuff like that. So I feel like that attitude towards what he's doing shouldn't be all that surprising.
02:29 PM on 12/03/12 
Offline
User Info.
StephenYoung
dumb
StephenYoung's Avatar
Châteauguay, Quebec
Male - 23 Years Old
Also, I feel like a lot of 17-18 year old suburban white kids are especially entranced by the Kerouacian sense of road trips and life-changing experiences and "in that moment I swear we were infinite" and Bukowski and Hunter S. Thompson and stuff like that. So I feel like that attitude towards what he's doing shouldn't be all that surprising.

I agree. Although I doubt most 17-18 year olds read any of that stuff.

Not to mention, I don't understand the appeal of touring in a shitty van, playing to 5 kids in every city and eating shit for two weeks. If/when I tour, I'm gonna make sure we have enough money to not live like bums, and make sure that we don't play shows for the sake of it, but play shows with bands that will actually bring people in.
02:31 PM on 12/03/12 
Offline
User Info.
schlotty
.
schlotty's Avatar
Also, I feel like a lot of 17-18 year old suburban white kids are especially entranced by the Kerouacian sense of road trips and life-changing experiences and "in that moment I swear we were infinite" and Bukowski and Hunter S. Thompson and stuff like that. So I feel like that attitude towards what he's doing shouldn't be all that surprising.

see: all of my friends that obsess over that stuff
02:33 PM on 12/03/12 
Offline
User Info.
Jake Jenkins
sophos
Jake Jenkins's Avatar
St. Louis, MO
Male - 23 Years Old
Staff Member
when i graduated high school i played guitar hero: world tour
02:34 PM on 12/03/12 
Offline
User Info.
butrfli1234
I'M ON FIRE
butrfli1234's Avatar
Milwaukee WI
Female - 26 Years Old
I still want to spend 6 months in Europe.
02:38 PM on 12/03/12 
Offline
User Info.
StephenYoung
dumb
StephenYoung's Avatar
Châteauguay, Quebec
Male - 23 Years Old
so join handguns
02:41 PM on 12/03/12 
Offline
User Info.
nicksteinborn
The Wonder Years / Nick
nicksteinborn's Avatar
Hatfield, PA
Male - 28 Years Old
Verified
I wouldn't necessarily say it's "condescending" but treating it like touring is the best thing ever, not to mention the countless statuses and tweets about touring and being in new cities and stuff is preachy, annoying and straight up needy.


Personally, I think that going to College and University probably made me a better musician/person. When I graduated high school, I listened to shit bands, had a shit attitude and said shitty things. 3 years later, I've met tons of new people without the small town attitude, opened myself up to new music, new perspectives on being in a band/writing songs/etc. I wonder how many of those pop punk (same goes for metalcore) bands who play really generic, uninspired (but emotional/angsty/) music just finished high school and did their own thing. It takes a special type of person to evolve and mature without going to college, methinks.

When you look for example, at pop punk bands who are doing something cool like The Wonder Years, Title Fight... I can't think of many more, those are bands who went to school and stuff. Maybe it's just that when I see most people from my town who did nothing after high school but work and whatever, they just seem immature and ignorant, and I have a feeling that a lot of musicians who do the same thing act the same way.

I didn't go to school and I don't intend to. The rest of my band did, but I'd argue that a few of their degrees will end up going completely unused. Living a decent life does not require a 4-8 year degree. At all. If he opts to not go to school to tour, who gives a shit? Maybe he'll be burnt out on touring in two years and go back to school then. And why question a parent on why they're proud of their kid? That's entirely up to them. He isn't doing anything wrong and he's enjoying himself.
02:42 PM on 12/03/12 
Offline
User Info.
butrfli1234
I'M ON FIRE
butrfli1234's Avatar
Milwaukee WI
Female - 26 Years Old
Idk would they like going to museums? I want to see every great piece of art on that continent.
02:44 PM on 12/03/12 
Offline
User Info.
Mr. November
I won't fuck us over.
Mr. November's Avatar
Windsor, OH
Male
the kid is living his dream, who cares if people on the internet dont like that.

I would have put off school to go on tour too
02:46 PM on 12/03/12 
Offline
User Info.
StephenYoung
dumb
StephenYoung's Avatar
Châteauguay, Quebec
Male - 23 Years Old
I didn't go to school and I don't intend to. The rest of my band did, but I'd argue that a few of their degrees will end up going completely unused. Living a decent life does not require a 4-8 year degree. At all. If he opts to not go to school to tour, who gives a shit? Maybe he'll be burnt out on touring in two years and go back to school then. And why question a parent on why they're proud of their kid? That's entirely up to them. He isn't doing anything wrong and he's enjoying himself.

I'd argue that there's far more to going to school than just getting a degree. Most of what I wrote agrees with most of this anyways. I have no clue on why or what made you want to join a band, but it's pretty clear that you're more than some kid who wants to get into a van and tour for the sake of it, you're a pretty damn good musician in a pretty good band that had the potential in getting big, and has the potential of getting bigger.

My main point was that tour is you wanna, but at least have a solid plan. Secondly, parents can be as proud as they want, but preachy internet attitude grates me.

Anyways, I feel like I said all that I wanted to, and that i'm afraid this is gonna escalate into me sounding like I'm shitting on this kid/getting into an argument.



NEWS, MUSIC & MORE
Search News
Release Dates
Exclusives
Best New Music
Articles
CONNECT
Submit News
Forums
Contests
Mobile Version
AP.net Logos
HIDDEN TREASURES
AbsolutePunk Podcast
Free Music
Sports Forum
Technology Forum
Recommendations
INFORMATION
Advertising
Contact Us
Copyright Policy
Terms of Service
Privacy Policy
FOLLOW
Twitter | Facebook | RSS
AP.net Podcast on iTunes
AP.net Podcast on Overcast
AP.net on Tumblr
Chorus.fm | @jason_tate